top of page

רוצים להשתתף בעונה 3? ההרשמה כאן

  • תמונת הסופר/תGeva Telem

4 טיפים שיעזרו לכם להיכנס לתחום הפרודקט מרקטינג

מאמר זה נכתב ע"י James Doman Pipe ותורגם לעברית. לקריאת המאמר המקורי באנגלית לחצו כאן.

תוספות שלי בסוגריים (ג.ת)


מציאת העבודה הראשונה בתחום יכולה להיות קשה, במאמר זה נסקור מספר טיפים שיעזרו לכם למקד את הנסיון שלכם על מנת לבלוט ולזהות את החברות המתאימות לכם.


אנשי שיווק רבים לוטשים עיניים לתחום הפרודקט מרקטינג. יש להם את הנסיון, היכולות וכמובן הרצון לעשות מעבר לתחום, שלא לדבר על העובדה שכרגע להיות פמ"מ זה ה-דבר והביקוש גבוה.

אך עם כל הרצון הטוב, לרוב קורות החיים שלהם זוכות להתעלמות לאחר ההגשה. תמיד יש מועמדים טובים יותר, ולמרות הביקוש הגבוה לפמ"מים, חברות רבות פוחדות לגייס ג'וניורים שלא יהיה מי שיכניס אותם לעניינים וילמד אותם את התפקיד.


אז איך בכל זאת עושים את ההסבה ונכנסים לתחום הפרודקט מרקטינג?


ערכו את קורות החיים והנסיון הרלוונטי שלכם

פמ"מים הנכנסים לתעשייה באים מרקעים מגוונים מאוד. חלק מהפמ"מים שאני מכיר מגיעים מרקע שיווקי-ניהולי, נציגי Sales Development, כותבי תוכן, תמיכה טכנית, Customer success, מנהלי מוצר, כותבים טכניים ועוד רבים.

חשבו על זה רגע: כל אחד מהתפקידים הנ"ל מחזיק בתוכו יכולות מקצועיות של פמ"מ. אך כמה באמת קורות החיים שלכם מצליחים להעביר את הנסיון הרלוונטי הזה?

  • מחקר ופענוח צרכי הלקוח

  • הובלה, ניהול וארגון של תהליכים חוצי-מחלקות בחברה

  • העברת מסרים מורכבים בצורה ברורה ופשוטה, בדרך ידידותית ללקוח

  • הבנת הקטגוריה והשוק, זיהוי הזדמנויות וטרנדים

  • ניהול ובניית הידע והתוכן סביב המוצר והבנה כיצד הוא פותר בעיות ללקוחות

הוספת היכולות הנ"ל לקורות החיים שלכם, ללא קשר לטייטל שהחזקתם באותו זמן, יכול לגרום לכם לבלוט ע"י שימוש באותה שפה שבה המנהל המגייס אפיין את המשרה ואת מה שהוא מחפש במועמדים.


בנו פורטפוליו

אם אתם רוצים לקחת את זה אפילו צעד אחד קדימה מלכתוב קורות חיים כמו כולם. חושבים שתצליחו לזקק את היכולות שלכם לכדי עמוד שיראה אותן בצורה ברורה ומקצועית?

זה לא חייב להיות מסובך ומורכב. אפשר להשתמש בכלי בניית אתרים כמו Wix או Elementor שלא מצריכים כתיבת קוד וגם בכלי בניה ויזואליים כמו Miro ואפילו Google Slides ליצירת פורטפוליו אינטראקטיבי המספר את הסיפור שלכם ומתמקד ביכולות המקצועיות, הנסיון ותחומי העניין שלכם. השתמשו בפורטפוליו שלכם כדי לספר סיפור איך היכולות שלכם עזרו לחברות להשיג יעדים חשובים.

הנה מבנה שיעזור לכם:

  • הסיטואציה - מה הבעיה שעמדה בפניכם?

  • המשימות - פרטו את המשימות שנתבקשתם לבצע

  • הפעולות - הציגו את העבודה שביצעתם, הפרוייקט הסופי. אם היו סקיצות שנפסלו או התלבטתם לגביהן, ניתן להראות גם את תהליך החשיבה וקבלת ההחלטות.

  • התוצאות - הציגו את התוצאות, ההשפעה והערך שהצלחתם להביא לחברה.

פחות זה יותר: סביר שיש לכם המון מה לספר ולהראות בהתאם לכמות הנסיון המקצועי שיש לכם, נסו להישאר מפוקסים ולחשוב מה רוצה הצד השני לקרוא ולהבין מהר מאוד, בלי לקרוא יותר מידי.

לדוגמה: תוכן שכתבתם, הדרך בה יצרתם קמפיין אימיילים או פרוייקטים שעבדתם עליהם כדי לשפר את חוויית הלקוח.


(דוגמה טובה אם כי לא זהה בדיוק למה שנכתב מעלה היא האתר שבנה לעצמו יאיר קיבייקו בתהליך חיפוש העבודה שלו או על המשימה שהכינה זיוית כץ בתהליך הגיוס של WIX, ג.ת)


זהו את החברות הנכונות עבורכם

מציאת עבודה כפמ"מ בחברה הלא נכונה עבורכם יכול להסתיים לא רק בפיטורים, אלא יגרום לכם לרדת מהתחום לגמרי.

בדיוק כפי שאתם מאתרים חברה לפי התרבות הארגונית שלה או סוג המוצר, עליכם לשקול את תפיסת הפרודקט מרקטינג של אותה חברה. חברה המתבססת על הנחות וחשיבה פנימית, משמעותה שיהיה קשה לבנות בה יסודות חזקים. חברה שהיא תאגידית בחשיבה, סביר שלא תקבלו בה את הנסיון המקצועי האמיתי ועבודה תחת לחץ.

לפמ"מים שזה התפקיד הראשון שלהם בתחום, אני ממליץ לחפש חברות שבהן:

  • יש פמ"מ מנוסה/ מוביל המגייס פמ"מ במטרה להכשיר אותו לתפקיד.

  • יש מנהל שיווק ברמת דירקטור או מנהל מחלקת פמ"מים המגייסים פמ"מ צעיר למחלקת שיווק קטנה.

  • יש מנהל שיווק עם נסיון כפמ"מ שמגייס פמ"מ במטרה להכשיר אותו לתפקיד.

כל אחד מהנ"ל ייתן לכם את האפשרות לעבוד וללמוד ממישהו שכבר מכיר ומנוסה בתפקיד אותו אתם צריכים למלא ויעזור לכם בכניסה לתפקיד ובהבנה מה נדרש ממנו.

הישמרו מחברות המשתמשות בשפה תאגידית בתיאור המשרות שלהן. שאלו אותן על הכשרה תוך כדי עבודה ופיתוח יכולות של עובדים כחלק מהתרבות הארגונית. חפשו חברות המציינות שהן מחפשות גם מועמדים שלא עומדים ב-100% מדרישות המשרה ומוכנות לראיין גם מועמדים מנוסים מתחומים משיקים.


נטוורקינג

פעילות והצטרפות לקהילות פרודקט מרקטינג תיתן לכם חשיפה לעולם התוכן הרלוונטי ורזי המקצוע אבל גם תאפשר לכם לפגוש ולייצר קשרים חדשים עם פמ"מים לעתיד או בהווה.

אני ממליץ בחום על קהילת ה-Slack של Product Marketing Alliance. זה נהדר לראות למעלה מ-20,000 פמ"מים לעתיד או בהווה שעוזרים אחד לשני.

(בישראל מומלץ כמובן להצטרף לפמ"מיה, הקהילה הגדולה בישראל לפמ"מים, ג.ת)


בונוס: הימנעו מעבודת חינם

קיימים פוסטים ברשתות חברתיות כמו לינקדאין וטוויטר וקהילות פמ"מים על האם ראוי שפמ"מים יעשו עבודת חינם על מנת לבלוט בתהליך הגיוס. עבודה זו כוללת Review לאתר האינטרנט של החברה ופידבק על מה כדאי לשפר, מחקר על התעשייה והשוק עם המלצות כיצד לפעול ועוד.

ככל שתוכלו, הימנעו מעבודת חינם אם לא נתבקשתם לעשות זאת (להבדיל מהגדלת ראש במשימה שכן נתבקשתם, ג.ת). כבדו את הזמן והאנרגיה שלכם. עולם כתיבת התוכן נהיה תחרותי מאוד ומעסיקים מרשים לעצמם לקחת חופש בדרישות ומשימות, בואו נוודא שעולם הפרודקט מרקטינג לא הולך באותה הדרך.




503 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page